
Jag har faktiskt aldrig läst Kapten Stofil, serien om världens främste bakåtsträvare, ändå tycker jag att det är tråkigt när jag nu läser att tidningen ska läggas ned. Jag har då och då tittat in på Kapten Stofils website och glatt mig åt vurmen för en del försvunna eller utrotningshotade företeelser.
Jag hoppas att Kapten Stofil fortsätter på webben, annars uppstår ett vakum som jag hoppas fylls snabbt. För även i en värld där utvecklingen för det mesta går mot det bättre är det viktigt att det finns de som vårdar det goda från förr och nu. Gärna med oförblommerad entusiasm och glimten i ögat.
Kapten Stofils länksamling är värd ett besök för den som delar den uppfattningen.